Cartea „Managementul ecologic al parcurilor istorice din Regiunea de Dezvoltare Centru a Republicii Moldova”, autor Cristina ciobanu

Scriam într-un articol mai vechi că fac doctoratul la Institutul de Ecologie și Geografie. Chiar am notat acest lucru în descrierea profilului. Tema cercetării mele au fost parcurile istorice, moșierești fiind termenul uzual pentru ele din literatura de specialitate locală. Deși doctoratul a durat trei ani, cercetarea s-a extins pe parcursul a șapte ani 2011-2017.

Din mai multe motive, nu am susținut teza de doctorat ca să obțin diploma de doctor, dar am căpătat o vastă experiență de viață, științifică și de cercetare. Pentru ca teza mea de doctorat să nu se piardă într-un manuscris știut de puțină lume, am tipărit-o ca pe o monografie. Cartea se numește „Managementul ecologic al parcurilor istorice din Regiunea de Dezvoltare Centru a Republicii Moldova”.

Lucrarea cuprinde informații despre istoria apariției și dezvoltării arhitecturii peisagistice în lume și în Republica Moldova. Esența ei este în cercetarea minuțioasă a patru parcuri istorice din republică:

  • Bălăbănești din satul Bălăbănești, raionul Criuleni;
  • Ivancea din satul Ivancea, raionul Orhei;
  • Manuc-Bei din orașul Hâncești;
  • Milești din satul Milești, raionul Nisporeni.

În cadrul cercetării am prelevat și analizat mostre de sol, apă și material vegetal (litieră și frunze) din parcuri. A fost determinat tipul de sol, indicii de calitate și conținutul de metale grele, pe baza analizelor de laborator. De asemenea, a fost determinată calitatea apei din obiectele acvatice din parcuri, după caz sau din vecinătate și – conținutul de metale grele din litieră și frunze. Am oferit o analiză amplă a calității aerului raioanelor în care sunt situate parcurile. Pentru fiecare parc, am realizat o listă cu speciile de arbori și arbuști, pe care am comparat-o cu listele întocmite de cercetătorii care au studiat anterior aceste obiecte. Lucrarea se încheie cu analiza SWOT a celor patru parcuri menționate și recomandări pentru managementul ecologic al lor.

Cartea este disponibilă la Biblioteca Națională, la Biblioteca Municipală „B. P. Hașdeu” din Chișinău și în unele biblioteci școlare din republică.

În vânzare, cartea este în magazinul de cărți „ABC” (blvd. Ștefan cel Mare și Sfânt nr. 18o), la preț de 78 lei și în magazinul caritabil „Mesto” (str. Alecu Russo 15).

Mai jos, las fotografii cu coperta și cuprinsul cărții.

Cartea „Managementul ecologic al parcurilor istorice din Regiunea de Dezvoltare Centru a Republicii Moldova
Cuprinsul cărții „Managementul ecologic al parcurilor istorice din Regiunea de Dezvoltare Centru a Republicii Moldova

Detalii tehnice despre carte:

Cristina Ciobanu. Managementul ecologic al parcurilor istorice din regiunea de dezvoltare centru a Republicii Moldova. Chișinău: S.n., 2018 . 148 p. ISBN 978-9975-58-149-3.

Sper ca această lucrare să ajungă la cât mai mulți oameni interesați de arhitectura peisagistică și grădinile istorice și va fi un ajutor pentru studenții, elevii și profesorii din domeniu.

Dacă ați citit cartea, lăsați, vă rog, părerea și gândurile voastre la comentarii, voi fi bucuroasă să le citesc.

Autor: Cristina Ciobanu

Îmi place să acriu, aceasta mă definește. Astfel a apărut blogul personal. Între timp, am intrat la doctorat şi am elaborat teza "Starea mediului şi particularitățile managementului ecologic a parcurilor reprezentative vechi din zona de centru a Republicii Moldova". Dragostea și admirația pe care o port grădinilor și conacelor istorice s-a materializat în teză şi în al doilea blog. Deși nu am susținut-o, cercetarea mea nu a fost în zadar, deoarece am publicat-o într-o carte frumoasă :). Am un articol despre carte pe blog. Pe lângă multe hobby-uri - lectura, filmul, fotografiatul, pictatul după cifre, etc., îmi plac și cosmeticele. Despre experiența mea cu ele, scriu în unul din blogurile pe care le am.

Un gând despre „Cartea „Managementul ecologic al parcurilor istorice din Regiunea de Dezvoltare Centru a Republicii Moldova”, autor Cristina ciobanu”

Lasă un comentariu